تبلیغات
ارتباط آبی - اصول خانه داری در هتل
 
ارتباط آبی
نوشتارهایی به رنگ آبی ...
درباره وبلاگ


به نام خالق آسمان آبی ...
وبلاگ ارتباط آبی در نظر دارد آنچه را که می تواند نسبت به ایجاد نقش و جایگاه انسانها در هر شرایط زندگی و شغلی که با هر فرهنگ و رنگ باشد ارتباط برقرار کند.

مدیر وبلاگ : علیرضا فیضی
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟








شنبه 15 شهریور 1393 :: نویسنده : علیرضا فیضی

 

 

  خصوصیات کلی احراز شغل های خانه داری :


مسئولین و شاغلین در واحدهای اقامتی  و بخش خانه دارای  باید دانش و آگاهی كامل از نوع خدمات  و ارائه آن به میهمان  داشته باشند و قادر به برنامه ریزی كامل در خصوص نوع سرویس دهی  و خدمات دهی طبق استانداردهای لازم بوده و بتوان آن را به  اجرا  بگذارد و کارکنان در این  بخش ها می بایستی دارای  خصوصیات اولیه و قابلیت های فردی خاصی باشند که بدون دارا  بودن این صفات قادر به انجام صحیح وظایف محوله خود نمی باشند که ذیلا" به بعضی از این موارد اشاره می گردد.

- داشتن سلامت جسمی و روحی در حد انجام وظایف شغلی بنحو احسن.

- رعایت کامل بهداشت فردی و بهداشت محیط.

- رعایت نظم و ضوابط و مقررات شغلی در محیط کار.

- داشتن ظاهری آراسته و خوش برخورد بودن.

- داشتن  قدرت بیان روان و شیوا بنحوی که قابل انتقال پیام به میهمان باشد.

-آشنایی و تبحر کافی نسبت به انجام امور فنی و تخصصی محدوده کار خود و رعایت دقیق آنها .

- دانش و سابقه خوب در امور خانه داری و چیدمان فضا ی اتاق ، راهروها ، کلیدورها (اتاقهای اداری و جلسات و...) داشته باشد.

- قدرت فراگیری و داشتن انگیزه رشد و ترقی و علاقه فردی به شغل و محیط کار.

- رعایت سلسله مراتب اداری .

- برخورداری از حافظه قوی در شناسایی میهمانان خاص.

- ادب و متانت و احترام به میهمان در هر شرایط.

 - پوشیدن یونیفورم کاری بر اساس دستور العمل های ابلاغ شده قبلی در مکانها و زمانهایی که قبلا"   تعیین شده.

 - وقت شناسی و حضور به موقع در محیط کار.

-     قادر به طراحی و اجرای مهارتها باشد.

 -   قادر به همكاری و تامل با سایر قسمتها داشته باشد.

 -   مسئولیت پذیر باشد تا كنترلر و یا نگهدارنده خوبی در قسمت مربوطه باشد.

 -   روابط عمومی خوبی داشته باشد.

 -    تیزبین ،نكته بین و در كل حواس جمعی داشته باشد.

 -  نظارت بر اموال و مواد تحت اختیار.

-    آشنایی واستفاده از فرم های چک لیست ، گزارش  یا فرم  های مربوط به سایربخشهای خانه داری .

 - راهنمائی میهمانان  در چگونگی استفاده از امکانات  هتل که قابل سهولت و دسترسی به آن .

 - كنترل و نظارت بر اجرای كار و موارد های درخواستی.

-  كنترل و نظارت بر جزئیات كار قبل و بعد از ورود و خروج میهمان .





نوع مطلب : هتلداری، گردشگری، 
برچسب ها : هتلداری، اصول خانه داری هتل،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :