تبلیغات
ارتباط آبی - اصول خانه داری در هتل
 
ارتباط آبی
نوشتارهایی به رنگ آبی ...
درباره وبلاگ


به نام خالق آسمان آبی ...
وبلاگ ارتباط آبی در نظر دارد آنچه را که می تواند نسبت به ایجاد نقش و جایگاه انسانها در هر شرایط زندگی و شغلی که با هر فرهنگ و رنگ باشد ارتباط برقرار کند.

مدیر وبلاگ : علیرضا فیضی
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟








شنبه 15 شهریور 1393 :: نویسنده : علیرضا فیضی

اهداف وجایگاه واحد خانه‌داری در هتل :

اهداف:

هدف اصلی این واحد و نقش آن در ارایه اتاق خواب‌هایی با سرویس كامل و تمیز بر اساس مد روز و استانداردهای توافقی این صنعت و توافق مالكان، مدیران و عاملین اجرا در هتلها و فرهنگ مستولی در اذهان میهمانان و استفاده‌كنندگان است. به علاوه كلیه راهروها و اماكن عمومی هتل مانند لابی می‌بایست مرتب، تمیز و مطابق با استاندارد باشد. این نقش در بعضی از هتلها به خدمات میهمانداری مانند میزبانی، شستشو و خشك كردن سالنها و انبارداری نیز تسری می‌یابد كه میهمان برای كلیه این خدمات به طور جداگانه یا براساس تعرفه استاندارد در قیمت اتاق پول می‌پردازد.

جایگاه:

اما جایگاه این واحد دارای جنبه‌های فراوانی می‌باشد كه همیشه روشن و مبرهن نمی‌باشد. این جنبه‌ها شامل استخدام، آموزش و پرورش افراد، كنترل دقیق هزینه‌ها مانند لوازم بهداشتی، روتختی و ملحفه، كنترل عرضه‌كنندگان برای تضمین مشخصات محصول و حفظ استاندارد وضعیت اتاقها، و پایبندی به استاندارد ایمنی، نیز می‌باشد.

به طور مشخص این واحد یكی از بهترین اركان صنعت هتلداری است.  تشکیلات خانه داری نقش حیاتی و مهمی را در صنعت هتلداری ایفاد می کنند . کارکنانی که با خدمات اتاقهای میهمان در ارتباط هستند . در واقع تکمیل کنند گان رفتار های میزبانان ورودی هتل هستند که خوش آمد گویی را به میهمانان هتل ابراز می دارند.که میهمانان از رفتار و شخصیت کارکنان نسبت به نقش و جایگاه آنان آشنا شده و احساس امنیت به آنها داده می شود .و در واقع  خانه دار امکان محلی امن توام با آرامش برای میهمان فراهم نموده و ایشان احساس راحتی و تعلق خاطر خواهند داشت.

از آنجا كه هتلداری در جهت فروش اتاق نیز فعالیت دارد واحد خانه‌داری در ارتباط با ارایه شبانه‌روزی اتاق كار می‌كند و هیچگونه تعطیلی ندارد. در برخی از هتلها واحد خانه‌داری به عنوان عاملی در رقابت با سایر هتلها محسوب می‌شود. مثلاً هتلهای فرودگاهی كه مسافران را جذب و بیست و چهار ساعته به آنها اتاق واگذار می‌كنند، در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول رسیدگی به ورود و خروج مشتریان هستند. در بین این اعمال پروازهای تاخیری نیز می‌باشد كه تعداد زیادی اتاق را می‌بایست در فاصله زمانی كوتاه برای مسافران آماده نمود و این خود دلیلی بر اهمیت واحد خانه‌داری است. در هتلداری واحد خانه‌داری یكی از بزرگترین واحدها با بیشترین كاركنان می‌باشد كه به طور مستمر و گاهی بدون نظارت، وظایف روزمره خود را توانمندانه انجام می‌دهند.اكثر این كارها و تلاشها دور از دید و ذهن میهمان می‌باشد و به همین دلیل این واحد،بعنوان قهرمان خاموش در هتل است.





نوع مطلب : هتلداری، گردشگری، 
برچسب ها : اصول خانه داری در هتل - گردشگری -،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 16 شهریور 1396 08:22 ق.ظ
Every weekend i used to go to see this site, because i
want enjoyment, for the reason that this this web site
conations genuinely pleasant funny information too.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :