تبلیغات
ارتباط آبی - اصول خانه داری در هتل
 
ارتباط آبی
نوشتارهایی به رنگ آبی ...
درباره وبلاگ


به نام خالق آسمان آبی ...
وبلاگ ارتباط آبی در نظر دارد آنچه را که می تواند نسبت به ایجاد نقش و جایگاه انسانها در هر شرایط زندگی و شغلی که با هر فرهنگ و رنگ باشد ارتباط برقرار کند.

مدیر وبلاگ : علیرضا فیضی
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟








پنجشنبه 13 شهریور 1393 :: نویسنده : علیرضا فیضی

نقش و جایگاه  خانه داری در هتل :

 صنعت هتلداری بعنوان  یکی از بزرگترین صنایع جهان امروزه سهم بزرگی از بازار اقتصادی جهان را در اختیار دارد. این صنعت بعنوان یک صنعت خدماتی شناخته شده و رشد و تعالی آن در گرو سطح رضایت میهمانان و مشتریان این صنعت  از خدمات ارائه شده می باشد.

 خدمات هتل با تدابیر و اهداف دنبال شده از سوی مدیریت ،توسط پرسنل هتل ارائه می گردد. نیروی انسانی مهمترین سرمایه بنگاه های اقتصادی و خدماتی محسوب می شوند و کلیه درآمد علاوه بر نوع و امکانات هتل بر اساس تخصص و نحوه ارائه خدمت پرسنل نیزسنجیده می شوند.  اصل مهم خدمات بر نیروی انسانی پایه گذاری شده و موجب می گردد تا درآمد اصلی از جانب خدمات نیروی انسانی باشد. پس هرچه  هتل نیروی انسانی زبده، کارآمد و خلاق تری داشته باشد بالطبع راندمان کاری بالاتر، رضایتمندی بیشتر مشتریان و در نهایت درآمد بیشتری دارد.

  از اینرو سعی شده که نقش و جایگاه کلیدی کارکنان زحمت کش در واحد های اقامتی توضیح و توصیف شود .چرا  که این بخش از آن دسته از فعالیتهای خدماتی محسوب می شود که اهمیت و جلوه دادن به پرسنل چقدر اهمیت دارد .

  آموزش یکی از راههای اجرایی و مدون است که باید بصورت یک فرآیند در بیاید. بنظر من مدیران که موفق تر هستند نسبت به سرمایه هایشان اهمیت بسازی دارند و همواره به دنبال راههای متفاوتی بر افزودن  و حفظ سرمایه های خود هستند . نیروی انسانی کارآمد هم کلید رسیدن به این افزوده هاست که باید به آن ارزش و بها داد چرا که در زمینه کار در هتل این کارکنان هستند که نسبت به برگشت ، افزایش درآمد و در نهایت شور و نشاط که توام با آسایش و آرامش است نقش بسزای دارند .

  امید است با ایجاد فضای مناسب که همراه با (معنوی ومادی) برای کارفرمایان ، مدیران، کارکنان و در نتیجه رفاه حال میهمانان آماده شود که زندگی بدون هیچ دغدغه ای در جریان باشد.



با توجه به انگیزش سفر و رونق گرفتن صنعت هتلداری در این چند دهه اخیر ، تغییرات بسیار زیادی در مدیریت هتل و نحوه ارائه خدمات در تمامی قسمتهای هتل ایجاد  و مشهودگردیده که واحد خانه‌داری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. شرایط اقتصادی دهه های اخیر باعث تسریع این تغییرات گردید. تاكید استراتژیك صنعت هتلداری به منظور تعیین بقای خویش برحسب انتظارات سودزایی و مدرنیزه كردن جنبه‌های كنترل هتل، تغییر نموده است.
که این تغییرات در واحد خانه‌داری مشخص‌تر می‌باشد. بسیاری از امور و فرایندها در این واحد تغییر یافته و عملكردهای جدیدی برای برآوردن نیاز میهمانان جایگزین گردیده است. این فصل شیوه‌های نوینی را برای مدیریت واحد خانه‌داری ارایه داده و باعث بازخورد كلی در سیستم‌ها و فرایندهای تجارت و تعیین اهداف صنعت
هتلداری می‌شود. شیوه و اصول خانه‌داری ارایه شده در این فصل را می‌توان برای هر هتل كوچك یا بزرگ در نظر گرفت. تنها عامل مهم، هماهنگی لازم در ارایه طرحهای متناسب با هتل مورد نظر می‌باشد.

 برای رسیدن به اهداف کلی سیاستها و پیاده سازی استانداردهای به روز در ارائه خدمات رسانی به میهمانان می بایست با در نظر گرفتن سلیقه ها ، مزاج ها و  در کل راحتی و رضایتمندی میهمان توسط مدیران و کارکنانی که رابطه مستقیم دارند باشد. و در این خصوص کارکنان خانه داری  نقش بسزایی در رسیدن به این اهداف را دارند.
امروزه خانه دار اجرایی مدرن باید دارای مهارت در برنامه ریزی ، سازماندهی ،پذیرش کارکنان ، اداره کننده و کنترل کننده عملیات باشند. و همچنین در ارتباطات خود ماهر بوده و دانش کافی به جهت اعمال در کنترل ها و استفاده از تکنیک های قوی و موثر در خرید ، دکوراسیون و احیاء مرمت با تبلور کافی در هتل داشته باشند.

علیرضا فیضی






نوع مطلب : مهارتهای ارتباطی، هتلداری، گردشگری، 
برچسب ها : هتلداری، اصول خانه داری در هتل،
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 05:45 ب.ظ
This is a topic that is near to my heart... Thank you!
Exactly where are your contact details though?
یکشنبه 20 فروردین 1396 03:48 ق.ظ
You need to be a part of a contest for one of the greatest websites on the web.

I most certainly will highly recommend this website!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :