تبلیغات
ارتباط آبی ارتباط آبی - اصول خانه داری در هتل
mouse code|تغییر شکل ماوس
فا تولز ، ابزار رایگان وبمسترابزار پرش به بالا
فروتن باش، پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود                                         وقتی از ته دل خوشحالی، بگذار چهره ات این شادمانی را نشان دهد                                         از صمیم قلب عشق بورز. ممكن است آدمی لطمه ببیند، اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است                                         نظم و انضباط را با ملایمت در هم بیامیز                                         برای رسیدن به کمال مطلوب تلاش کن، اما به ممتاز بودن هم قانع باش                                         همیشه داوطلب باش.گاهی اوقات مشاغلی که ظاهرأ پرطرفدار نیستند شانس های بزرگی به ارمغان می آورند                                         برای اینكه همیشه آسوده خاطر باشی سعی کن تصمیماتی که می گیری با ارزش های وجودیت هماهنگ باشد                                         برای مسافرت از آژانس های مسافرتی استفاده کن نه تنها هزینه زیادی ندارد بلكه باعث صرفه جویی در وقت و انرژی و کار هم می شود                                         همیشه از خودت عكس داشته باش و هر سه سال یكبار عكس های جدید بگیر                                         سعی کن از بیمه ای استفاده کنی که مالیات زیادی از آن کسر نشود                                         درباره موضوعی که درست متوجه نشده ای قضاوت نكن                                         علامت خاصی بین خودت و همسرت در نظر بگیر و در مجامع و میهمانی ها با او رد و بدل کن تا بداند در محافل شلوغ هم به او توجه داری                                         هیچوقت قراردادهایی را که در متن آنها جاهای خالی وجود دارد امضاء نكن

نقش و جایگاه  خانه داری در هتل :

 صنعت هتلداری بعنوان  یکی از بزرگترین صنایع جهان امروزه سهم بزرگی از بازار اقتصادی جهان را در اختیار دارد. این صنعت بعنوان یک صنعت خدماتی شناخته شده و رشد و تعالی آن در گرو سطح رضایت میهمانان و مشتریان این صنعت  از خدمات ارائه شده می باشد.

 خدمات هتل با تدابیر و اهداف دنبال شده از سوی مدیریت ،توسط پرسنل هتل ارائه می گردد. نیروی انسانی مهمترین سرمایه بنگاه های اقتصادی و خدماتی محسوب می شوند و کلیه درآمد علاوه بر نوع و امکانات هتل بر اساس تخصص و نحوه ارائه خدمت پرسنل نیزسنجیده می شوند.  اصل مهم خدمات بر نیروی انسانی پایه گذاری شده و موجب می گردد تا درآمد اصلی از جانب خدمات نیروی انسانی باشد. پس هرچه  هتل نیروی انسانی زبده، کارآمد و خلاق تری داشته باشد بالطبع راندمان کاری بالاتر، رضایتمندی بیشتر مشتریان و در نهایت درآمد بیشتری دارد.

  از اینرو سعی شده که نقش و جایگاه کلیدی کارکنان زحمت کش در واحد های اقامتی توضیح و توصیف شود .چرا  که این بخش از آن دسته از فعالیتهای خدماتی محسوب می شود که اهمیت و جلوه دادن به پرسنل چقدر اهمیت دارد .

  آموزش یکی از راههای اجرایی و مدون است که باید بصورت یک فرآیند در بیاید. بنظر من مدیران که موفق تر هستند نسبت به سرمایه هایشان اهمیت بسازی دارند و همواره به دنبال راههای متفاوتی بر افزودن  و حفظ سرمایه های خود هستند . نیروی انسانی کارآمد هم کلید رسیدن به این افزوده هاست که باید به آن ارزش و بها داد چرا که در زمینه کار در هتل این کارکنان هستند که نسبت به برگشت ، افزایش درآمد و در نهایت شور و نشاط که توام با آسایش و آرامش است نقش بسزای دارند .

  امید است با ایجاد فضای مناسب که همراه با (معنوی ومادی) برای کارفرمایان ، مدیران، کارکنان و در نتیجه رفاه حال میهمانان آماده شود که زندگی بدون هیچ دغدغه ای در جریان باشد.



با توجه به انگیزش سفر و رونق گرفتن صنعت هتلداری در این چند دهه اخیر ، تغییرات بسیار زیادی در مدیریت هتل و نحوه ارائه خدمات در تمامی قسمتهای هتل ایجاد  و مشهودگردیده که واحد خانه‌داری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. شرایط اقتصادی دهه های اخیر باعث تسریع این تغییرات گردید. تاكید استراتژیك صنعت هتلداری به منظور تعیین بقای خویش برحسب انتظارات سودزایی و مدرنیزه كردن جنبه‌های كنترل هتل، تغییر نموده است.
که این تغییرات در واحد خانه‌داری مشخص‌تر می‌باشد. بسیاری از امور و فرایندها در این واحد تغییر یافته و عملكردهای جدیدی برای برآوردن نیاز میهمانان جایگزین گردیده است. این فصل شیوه‌های نوینی را برای مدیریت واحد خانه‌داری ارایه داده و باعث بازخورد كلی در سیستم‌ها و فرایندهای تجارت و تعیین اهداف صنعت
هتلداری می‌شود. شیوه و اصول خانه‌داری ارایه شده در این فصل را می‌توان برای هر هتل كوچك یا بزرگ در نظر گرفت. تنها عامل مهم، هماهنگی لازم در ارایه طرحهای متناسب با هتل مورد نظر می‌باشد.

 برای رسیدن به اهداف کلی سیاستها و پیاده سازی استانداردهای به روز در ارائه خدمات رسانی به میهمانان می بایست با در نظر گرفتن سلیقه ها ، مزاج ها و  در کل راحتی و رضایتمندی میهمان توسط مدیران و کارکنانی که رابطه مستقیم دارند باشد. و در این خصوص کارکنان خانه داری  نقش بسزایی در رسیدن به این اهداف را دارند.
امروزه خانه دار اجرایی مدرن باید دارای مهارت در برنامه ریزی ، سازماندهی ،پذیرش کارکنان ، اداره کننده و کنترل کننده عملیات باشند. و همچنین در ارتباطات خود ماهر بوده و دانش کافی به جهت اعمال در کنترل ها و استفاده از تکنیک های قوی و موثر در خرید ، دکوراسیون و احیاء مرمت با تبلور کافی در هتل داشته باشند.

علیرضا فیضی






نوع مطلب : مهارتهای ارتباطی، هتلداری، گردشگری، 
برچسب ها : هتلداری، اصول خانه داری در هتل،
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 13 شهریور 1393
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:48 ق.ظ
You need to be a part of a contest for one of the greatest websites on the web.

I most certainly will highly recommend this website!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


به نام خالق آسمان آبی ...
وبلاگ ارتباط آبی در نظر دارد آنچه را که می تواند نسبت به ایجاد نقش و جایگاه انسانها در هر شرایط زندگی و شغلی که با هر فرهنگ و رنگ باشد ارتباط برقرار کند.

مدیر وبلاگ : علیرضا فیضی




Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟








فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید










کلیه حقوق این وبلاگ برای ارتباط آبی محفوظ است