تبلیغات
ارتباط آبی ارتباط آبی - در محیط کار چگونه باشیم؟
mouse code|تغییر شکل ماوس
فا تولز ، ابزار رایگان وبمسترابزار پرش به بالا
فروتن باش، پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود                                         وقتی از ته دل خوشحالی، بگذار چهره ات این شادمانی را نشان دهد                                         از صمیم قلب عشق بورز. ممكن است آدمی لطمه ببیند، اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است                                         نظم و انضباط را با ملایمت در هم بیامیز                                         برای رسیدن به کمال مطلوب تلاش کن، اما به ممتاز بودن هم قانع باش                                         همیشه داوطلب باش.گاهی اوقات مشاغلی که ظاهرأ پرطرفدار نیستند شانس های بزرگی به ارمغان می آورند                                         برای اینكه همیشه آسوده خاطر باشی سعی کن تصمیماتی که می گیری با ارزش های وجودیت هماهنگ باشد                                         برای مسافرت از آژانس های مسافرتی استفاده کن نه تنها هزینه زیادی ندارد بلكه باعث صرفه جویی در وقت و انرژی و کار هم می شود                                         همیشه از خودت عكس داشته باش و هر سه سال یكبار عكس های جدید بگیر                                         سعی کن از بیمه ای استفاده کنی که مالیات زیادی از آن کسر نشود                                         درباره موضوعی که درست متوجه نشده ای قضاوت نكن                                         علامت خاصی بین خودت و همسرت در نظر بگیر و در مجامع و میهمانی ها با او رد و بدل کن تا بداند در محافل شلوغ هم به او توجه داری                                         هیچوقت قراردادهایی را که در متن آنها جاهای خالی وجود دارد امضاء نكن

 

آداب محیط کار در واحدهای ( پذیرایی و خدماتی ) ادارجات و سازمانها

 

محققان معتقدند مهارت های انسانی بیش از مهارت های فنی و دانش در پیشرفت کاری افراد تأثیر دارد.آموزش هم یکی از فرآیندهای می باشد که امروزه تمامی سازمان ها و ادارات و حتی بخشهای خصوصی در جهت ارتقاء مهارتهای شخصی و بودن در کورس رقابت ،توجه خاصی اعمال شده است ، و بر این باورند که داشتن مهارتهای انسانی و بالا بردن سطح کمی و کیفی کار یا کالا در عرضه این نوع مهارتها و روابط نقش عمده ای ایفاد می کند .

با توجه به ارائه شاخص های ارتباطی که به صورت عمومی هر چند مختصر بعنوان یک پیش نیاز در شناخت افراد نسبت به نقش و جایگاه احتمالی در محیطهای زندگی ، اجتماعی و کاری مطرح گردید.

سعی بر تقویت  انوع مهارتهای ارتباطی داشته تا فرد بتواند در محیط کار و تعاملات اجتماعی ، عاری از هرگونه استرس و نگرانی عمل کند .

 بخش خدمات و پشتیبانی یک از لایه های اصلی و مهم  اجرایی هر مدیریت می باشد ، بدلیل قرار گرفتن آن در رده های پایین شغلی نسبت  به اهمیت آن و نقش مهمی که می تواند در یک سازمان ایفاد کند کمتر مورد توجه قرار گرفته است .پس این افراد در رساندن رسالت  کاری ، تلاش در استقلال و پویایی خود کوشا باشند.

به جهت شناخت از چگونگی شرایط احراز شغلی  و استانداردهای عمومی کارکنان  در بخشهای خدماتی و پشتیبانی  و همچنین نکاتی در زمینه نظام آراستگی  و  شرح وظایف  افراد در این واحد ارائه می گردد. امید است با بکارگیری نکات مهم ارتباطی و آدابی گام موثری  در پیشبرد اهداف سازمانی برداشت.

 

 

      اهداف:

 - ارتقاء سطح کیفیت آداب معاشرت كاری

- ارتقاء  سطح ارتباطات ( کلامی و غیر کلامی )

- تسریع در  انجام فعالیتها ی گروهی

- دسترسی آسان به تجارب و نقطه نظرات مثبت  

- ارتقاء  سطح بهداشت فردی و عمومی  

-كاهش خستگی و آزردگی روانی ناشی از كار مداوم

- استقرار نظم و انضباط شخصی ومحیط کاری

- پاكیزگی و آراستگی وضعیت ظاهری

-  داشتن آراستگی محیط كار

- ایجاد روحیه تواضع و فروتنی در محیط کار

  

انتظارات از کارکنان ( پذیرایی و خدماتی ) :

 

ـ علاقه : کمبود علاقه به شغل باعث نارضایتی می شود.

ـ ابتکار : سعی شود مسائل را با امکانات ابتکاری خود حل کنید .

ـ خواستن و لذت بردن از سرویس دهی :  رضایت مندی حاصل شود.

ـ توانایی: داشتن دانش و مهارت لازم  در انجام کارهای محوله .

ـ وفاداری : نسبت به محل کار و همکاران

ـ خصوصیات جسمی : داشتن ظاهری سالم، توانایی جسمی برای ارائه خدمات .

ـ انتظارات عقلی: دارای حافظه خوب که توانایی سازماندهی وهم باید بیان خوبی داشته باشد  ، دارای تحصیلات مناسب.

انتظارات اخلاقی: دارای حافظه خوب اجتماعی ، کم رو نبودن ، آمدن سروقت ، مهارت و زبردستی در کار ، مسئولیت پذیری ، صداقت ، شایستگی و اعتماد کردن.

ـ طراح و خلاقیت در کار : استفاده از هوش و سلیقه در بکار بردن تنوع در خدمات .

 

خصوصیات کلی احراز شغل های ( پذیرائی و خدمات )

- داشتن سلامت جسمی و روحی در حد انجام وظایف شغلی بنحو احسن

- رعایت کامل بهداشت فردی و بهداشت عمومی

- رعایت نظم و ضوابط و مقررات شغلی در محیط کار

- داشتن ظاهری آراسته و خوش برخورد بودن

- نداشتن لهجه و قدرت بیان روان

- آشنایی و تبحرکافی نسبت به انجام امور فنی و تخصصی محدوده کارخود و رعایت دقیق آنها.

- دانش و سابقه خوب در امور پذیرایی و چیدمان فضا (اتاقهای اداری و جلسات و...) داشته باشد.

- قدرت فراگیری و داشتن انگیزه رشد و ترقی و علاقه فردی به شغل و محیط کار

- رعایت سلسله مراتب اداری

- برخورداری از حافظه قوی در شناسایی میهمانان خاص

- ادب و متانت و احترام به میهمان در هر شرایط

 - پوشیدن یونیفورم کاری بر اساس دستور العمل های ابلاغ شده قبلی در مکانها و زمانهایی که قبلا"   تعیین شده.

 - وقت شناسی و حضور به موقع در محیط کار

-     قادر به طراحی و اجرای مهارتها باشد.

 -    قادر به همكاری و تامل با سایر قسمتها داشته باشد.

 -    مسئولیت پذیر باشد تا كنترلر و یا نگهدارنده خوبی در قسمت مربوطه باشد.

 -    روابط عمومی خوبی داشته باشد.

 -    تیزبین ،نكته بین و در كل حواس جمعی داشته باشد.

 -   نظارت بر اموال و مواد تحت اختیار.

 - راهنمائی میهمانان و انتخاب نوع استقرار در مكان جلسات.

 - كنترل و نظارت بر اجرای كار و موارد های درخواستی.

-  كنترل و نظارت بر جزئیات كار قبل و بعد از جلسات .

 

 

 





نوع مطلب : نظام آراستگی، آداب معاشرت، مهارتهای ارتباطی، هتلداری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 25 شهریور 1396 08:44 ب.ظ
Appreciate this post. Will try it out.
جمعه 3 شهریور 1396 12:29 ب.ظ
I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do
it for you? Plz answer back as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from.
appreciate it
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:05 ب.ظ
Hello! I've been following your website for some time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Atascocita Tx!
Just wanted to say keep up the fantastic work!
یکشنبه 20 فروردین 1396 03:57 ق.ظ
Hello, the whole thing is going well here and ofcourse every
one is sharing information, that's in fact fine, keep up writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


به نام خالق آسمان آبی ...
وبلاگ ارتباط آبی در نظر دارد آنچه را که می تواند نسبت به ایجاد نقش و جایگاه انسانها در هر شرایط زندگی و شغلی که با هر فرهنگ و رنگ باشد ارتباط برقرار کند.

مدیر وبلاگ : علیرضا فیضی




Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟








فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید










کلیه حقوق این وبلاگ برای ارتباط آبی محفوظ است